lunes, 28 de mayo de 2012

Canvi de la campana de Sant Pascual "MARE DE DEU DELS DOLORS"
















            La festa de Sant Pascual Bailon, ací a Castalla, es celebra el cap de setmana pròxim a esta commemoració, però procurant que no coincidisca en el mateix en què també es celebra la festa de Sant Isidre, per celebrar-se la fira, i procurant que una festivitat no eclipsi a l'altra.











           Com ja vaig narrar en l'article de la història de les campanes del convent, la xicoteta que hi ha col·locada en este campanar és l'única que no és propietat de la parròquia, pertany a esta confraria, per tal motiu, quan ve el cap de setmana en què es celebra esta festa, és baixada d'este campanar i col·locada en l'espadanya de l'ermita de Sant Pascual.










           Enguany 2012, ens ajuntem Fran  i jo per al desmunte i baixada del campanar el dia 24 de maig a les 7 de la vesprada, baixant-la per l'interior del campanar manualment amb una corda per ser una campana de reduït pes.









        













           La festa es va celebrar el dissabte 26 de maig realitzant-se durant tot el dia continus i constants voltejos alternant-se diverses persones per a tal finalitat, portant-la per descomptat a mà, perquè la campana consta a un lateral de cigonyal per a volteig a mà i a l'altre lateral de pinyó per a volteig elèctric, que és el que es sol realitzar durant la resta de l'any quan està col·locada en el convent.










           El dia 28 de maig ens vam tornar a ajuntar Víctor i jo junt a Silva Marco qui després de portar la campana es va quedar per a ajudar-nos en la pujada al campanar i col·locació. Després de concloure esta col·locació ens en vam anar tots junts a prendre'ns una “cerveseta”, com és propi ací a Castalla per a celebrar tots els esdeveniments. 

2 comentarios:

  1. Anit, vaig escoltar un volteig a deshores en el Convent i em va semblar que era la campana de Sant Pasqual, que encara em retumbava en el cap des del dissabte. Quan el xiquet em va obligar a eixir al balcó a sentir-la, us vaig veure pelear en el campanar... ara m'ho explique tot, jejeje.

    ResponderEliminar
  2. Bon oïdo!!! La veritat és que li vam donar quatre voltes, una vegada col·locada, per a assegurar-nos que tot quedava en perfecte estat. Si vas estar en Sant Pascual em crec que encara es retumbe en l'oïdo perquè es volteja en eixe dia més allí que tot l'any en el convent. Una salutació.

    ResponderEliminar