domingo, 15 de junio de 2014

LA LLEI DE L'EMBUT?





               Abans de desglossar el títol d'aquesta entrada, vull comentar que les obres del pis de l'església estan bastant avançades. A aquestes dates més de la meitat de la nau central ja té el nou paviment col·locat; també ho té la sagristia i la nova habitació recuperada baix aquesta, la capella de Sant Tomás està a falta de les rematades, escala de baixada a l'antiga cambra de les andes i la retirada de l'òrgan, faltant part de la nau central, tres capelles laterals i el presbiteri, que encara que en el pressupost inicial no estava considerat es va decidir la seua substitució, perque haguera quedat precisament l'altar amb un paviment de molt inferior qualitat a la resta de la nau.






            Veient l'avanç que en l'actualitat porten les obres, ja podem aventurar una resposta a la pregunta de l'entrada anterior, estarà per a festes? Sent la resposta més clarament un sí, sense desestimar el gran treball que quedarà una vegada finalitzada l'obra per a la neteja de tot el temple, col·locació d'imatges, viacrucis, bancs, llums, focos i nova xarxa de megafonia. 





            Fent ara ja referencia al títol de l'entrada, vull deixar ben clar que aquesta és una opinió personal, sense pretendre fer polèmiques que no condueixen a res, ja que sóc d'aqueixes persones que pensen que sumant esforços, la societat avança i amb confrontacions retrocedeix, però hi ha fets que almenys crec han de ser dignes d'esment.





              El fet en si al que em referisc són les obres que s'estan duent a terme en el carrer carril de la sang; enderrocament d'algunes cases i retirada de l'enderroc d'unes altres, motiu pel qual la imatge de la patrona no ha pujat a la seua ermita, doncs bé: Pujava jo per a programar la campana de l'ermita en el triduo a la Mare de Déu, quan em vaig trobar el carrer tallat i alçat, per la qual cosa vaig haver de vorejar totes les obres i pujar pel carrer de "la amargura".





              Mentre vorejava les obres i prenia algunes fotografies, vaig poder comprovar l'envergadura d'aquestes, i encara que reconec que eren de vital importància i que feia anys que s'havien d'escometre, em va venir en ment una pregunta, hi haurà hagut seguiment arqueològic? Doncs s'han tocat fonaments, s'ha excavat en el carrer per a reforçar-la amb formigó i ferro, s'han retirat fonaments d'algunes cases, s'han derrocat unes altres i s'han evacuat tones d'enderroc. Després de diverses indagacions he pogut saber que s'està realitzant tot sense aquest seguiment arqueològic, i em torne a preguntar, no m'afirmaven alguns anònims en una altra entrada que aquestes actuacions eren per llei? Doncs sembla que aquesta llei no és igual per a tots, o tal vegada siga com afirmen en el meu poble: la llei de l'embut…




             Per a concloure vull deixar constància que el protocol arqueològic de la parròquia ha costat més diners que tot el pis de marbre del presbiteri. 







No hay comentarios:

Publicar un comentario